ESOs: Työntekijöiden optio-oikeuksien kirjanpito David Harperin merkitys luotettavuuden yläpuolella Emme palaa kiihkeään keskusteluun siitä, olisiko yritysten kustannettava henkilöstön osakeoptioita. Meidän pitäisi kuitenkin luoda kaksi asiaa. Ensinnäkin Financial Accounting Standards Boardin (FASB) asiantuntijat ovat halunneet vaatia optiojärjestelyjä, jotka ovat syntyneet 1990-luvun alkupuolelta lähtien. Poliittisesta painostuksesta huolimatta menot kiristyivät enemmän tai vähemmän väistämättä, kun IASB vaati sitä, koska Yhdysvaltojen ja kansainvälisten tilinpäätösstandardien välinen lähentyminen oli tarkoituksellista. (Ks. Asiaan liittyvää käsittelyä, ks. Kiistely optio-oikeuksien laajentamisesta.) Toiseksi väitteiden joukossa on laillinen keskustelu kirjanpitotiedon kahdesta ensisijaisesta ominaisuudesta: merkityksellisyydestä ja luotettavuudesta. Tilinpäätöksessä on merkitystä, kun ne sisältävät kaikki yrityksen aiheuttamat aineelliset kustannukset - eikä kukaan ole vakuuttunut siitä, että optiot ovat kustannuksia. Tilinpäätöksessä raportoidut kustannukset ovat luotettavuuden taso, kun ne mitataan puolueettomasti ja tarkasti. Nämä kaksi merkitystä ja luotettavuutta ovat usein ristiriidassa kirjanpitojärjestelmässä. Esimerkiksi kiinteistöt on kirjattu alkuperäiseen hankintamenoon, koska historialliset kustannukset ovat luotettavampia (mutta vähemmän merkityksellisiä) kuin markkina-arvo eli luotettavuuden mittaaminen, kuinka paljon kiinteistöhankintaan käytettiin. Vastustajat menestyvät priorisoimaan luotettavuutta ja väittävät, että optiokustannuksia ei voida mitata johdonmukaisella tarkkuudella. FASB haluaa asettaa tärkeysjärjestyksen tärkeysjärjestykseen ja uskoo, että se, että se on noin oikea kustannusten ottamisessa, on tärkeämpi, oikein kuin on aivan väärin jättää se kokonaan pois. Tarvitaan ilmoitus, mutta ei tunnustusta nyt Toukokuusta 2004 lähtien nykyinen sääntö (FAS 123) edellyttää julkistamista, mutta ei tunnustusta. Tämä tarkoittaa sitä, että vaihtoehtoisten kustannusarvioiden on ilmoitettava alaviitteenä, mutta niitä ei tarvitse kirjata tuloslaskelmaan kuluiksi, jos ne vähentävät raportoitua voittoa (tulot tai nettotulot). Tämä tarkoittaa sitä, että useimmat yritykset raportoivat tosiasiallisesti neljä osakekohtaista tulosyksikköä (EPS) - elleivät he vapaaehtoisesti päätä tunnistamaan optioita, koska satoja on jo tehty: Tuloslaskelmassa: 1. Perus EPS 2. Laimennettu EPS 1. Pro Forma Basic EPS 2. Pro Forma-laimennettu EPS-laimennettu EPS-talteenotto Jotkut vaihtoehdot - vanhat ja rahat ovat avainhaaste EPS-laskennassa mahdollinen laimennus. Erityisesti, mitä teemme erääntyneillä, mutta ei-käytetyillä optioilla, aikaisemmilla vuosien aikaisemmilla optioilla, jotka voidaan helposti muuntaa yhteiseksi osakkeeksi milloin tahansa (tämä koskee paitsi optioita, myös vaihtovelkakirjalainoja ja joitain johdannaisia.) Laimennettu EPS yrittää ottaa tämän mahdollisen laimennuksen käyttöön käyttämällä jäljempänä kuvattua treasury-stock-menetelmää. Hypoteettisella yrityksellämme on 100 000 yhteistä osaketta, mutta sillä on myös 10 000 erinomainen vaihtoehto, jotka ovat kaikki rahoissa. Toisin sanoen heille myönnettiin 7 käyttöhinta, mutta varastossa on nyt noussut 20: Perus EPS (nettotuotot) on yksinkertainen: 300 000 100 000 3 osaketta kohden. Laimennettu EPS käyttää valuuttavarantotavan menetelmää vastaamaan seuraaviin kysymyksiin: hypoteettisesti, kuinka monta yhteistä osaketta olisi jäljellä, jos kaikki rahavarat valittiin tänään. Edellä esitetyssä esimerkissä pelkkä liiketoimi lisäisi 10 000 yhteistä osaketta perusta. Simuloidulla harjoituksella saataisiin kuitenkin yritykselle ylimääräinen käteisvaroja: liikevoittoa 7 optiota kohden ja verotusetu. Verotuksellinen etu on todellista rahaa, koska yhtiö saa vähentää verotettavaa tulostaan optioilla - tässä tapauksessa 13 optiota kohden. Miksi Koska IRS aikoo kerätä verot optio-oikeuksien haltijoilta, jotka maksavat tavallisen tuloveron samasta voitosta. (Huomaa, että verotuksellinen etu koskee pätemättömiä optio-oikeuksia. Ns. Kannustinoptio-oikeudet (ISOs) eivät välttämättä ole verovähennyskelpoisia yritykselle, mutta alle 20 myönnettyä optiota on ISO). 103,900 laimennettua osaketta valtiovarainministeriön menetelmän mukaan, joka muistaa, perustuu simuloituun harjoitukseen. Oletamme, että 10 000 rahavarojen käyttämistä lisää itse 10 000 yhteistä osaketta. Mutta yhtiö saa takaisin liikevoiton 70 000 euroa (7 opintopisteen hintaan) ja 52 000 kassavirtalaskelman (13 voitto x 40 veroprosentti 5,20 optiota kohden). Tämä on ylivoimainen 12,20 käteinen alennus, niin sanotusti, vaihtoehtoa kohti yhteensä 122 000 euron alennukselle. Simuloinnin loppuun saattamiseksi oletamme, että kaikki ylimääräiset rahat käytetään osuuksien takaisinostoon. Tällä hetkellä 20 osaketta kohden yhtiö ostaa takaisin 6 100 osaketta. Yhteenvetona, 10 000 vaihtoehdon muuntaminen luo vain 3900 netto-lisäosaketta (10 000 optiota muunnettuna vähennettynä 6 100 takaisinosto-osuudella). Tässä on todellinen kaava, jossa (M) nykyinen markkinahinta, (E) toteutushinta, (T) verokanta ja (N) optioiden lukumäärä: Pro Forma EPS kerää vuoden aikana myönnetyt uudet optiot Olemme tarkistaneet, kuinka laimennettu EPS: ssä otetaan huomioon edellisten vuosien erääntyvien tai vanhojen rahaa koskevien optioiden vaikutus. Mutta mitä teemme nykyisen verovuoden aikana annetuilla optioilla, joilla on nolla luontainen arvo (eli jos oletushinta on sama kuin osakekurssi), ovat kuitenkin kalliita, koska niillä on aika-arvo. Vastauksena on, että käytämme vaihtoehtoja hinnoittelumallia arvioitaessa kustannuksia, joilla luodaan ei-kassavirta, joka vähentää raportoitua nettotuloa. Kun omavaraisuusmenetelmä lisää EPS-suhteen nimittäjää lisäämällä osakkeita, pro forma - menot pienentävät EPS: n määrää. (Voit nähdä, kuinka kulut eivät ole kaksinkertaisia, kuten jotkut ovat ehdottaneet: laimennetulla EPS: llä on vanhat optio-apurahat, kun taas pro forma - kulutukseen sisältyy uusia apurahoja.) Tarkastelemme kahta johtamismallia, Black-Scholes ja binomium, tämän kahden seuraavan erän sarjan, mutta niiden vaikutus on yleensä tuottaa käypään arvoon arvion kustannuksista, joka on missä tahansa välillä 20 ja 50 osakkeen hintaan. Vaikka ehdotettu kirjanpitosääntö, joka vaatii kuluja, on hyvin yksityiskohtainen, otsikko on käypä arvo avustuspäivänä. Tämä tarkoittaa, että FASB haluaa vaatia yrityksiä arvioimaan optioiden käypä arvo avustuksen myöntämishetkellä ja kirjata kyseiset kulut tuloslaskelmaan. Harkitse alla olevaa kuvaa saman hypoteettisen yrityksen kanssa, jota tarkastelimme edellä: (1) Laimennettu EPS perustuu jakamaan 290 000: n oikaistun nettotuloksen 103,900 osakkeen laimennettuun osakepohjaan. Pro forma - tilassa laimennettu osakekanta voi kuitenkin olla erilainen. Katso alla oleva tekninen huomautuksemme. Ensinnäkin voimme nähdä, että meillä on edelleen yhteisiä osakkeita ja laimennettuja osakkeita, joissa laimennetut osakkeet jäljittelevät aiemmin myönnettyjen optioiden käyttöä. Toiseksi, oletamme lisäksi, että kuluvalle vuodelle on myönnetty 5 000 vaihtoehtoa. Oletetaan, että malli arvioi, että ne ovat 40: n 20: n osakekurssin arvosta, tai 8 optiota kohden. Kokonaiskustannus on siis 40 000. Kolmanneksi, koska vaihtoehdomme tapahtuvat kallioravintolevyinä neljän vuoden aikana, hyvitämme kustannukset seuraavien neljän vuoden aikana. Tämä on tilinpäätösperiaatetta vastaava toimintaperiaate: ajatus on, että työntekijämme tarjoaa palveluita oikeuden syntymisajalle, joten kustannukset voidaan jakaa tuona ajanjaksona. (Vaikka emme ole havainneet sitä, yrityksillä on mahdollisuus vähentää kuluja ennakoimalla optio-oikeuksien menetyksiä työntekijöiden irtisanomisten vuoksi. Esimerkiksi yritys voi ennustaa, että 20 myönnetystä optiosta menetetään ja vähentää kuluja vastaavasti.) Nykyinen vuosittainen optio-avustuksen kustannus on 10 000, 40 000: n ensimmäisestä 25: stä kulusta. Sovitettu nettotulos on siis 290 000. Jaamme tämän molempien osuuksien ja laimennettujen osakkeiden tuottamiseksi toisen pro forma EPS - luvun joukkoon. Nämä on esitettävä alaviitteessä, ja ne edellyttävät todennäköisesti tunnustamista (tuloslaskelman rungossa) 15.12.2004 jälkeen alkavilla verovuosilla. Lopullinen tekninen huomautus rohkealle On tekninen, joka ansaitsee mainita: käytimme samaa laimennettua osakekantaa laimennetuilla EPS-laskelmilla (raportoitu laimennettu EPS ja pro forma laimennettu EPS). Teknisesti pro forma laimennetun ESP: n (edellä olevan tilinpäätöksen iv kohta) osakepohjaa kasvatetaan edelleen sellaisten osakkeiden lukumäärän mukaan, jotka voidaan hankkia jaksottamattomien korvauskulujen (eli liikevoiton ja veroetu). Siksi ensimmäisenä vuonna, koska vain 10 000 40 000 optiokulusta on veloitettu, muut 30 000 hypoteettisesti voisivat hankkia vielä 1 500 osaketta (30 000 20). Tämä - ensimmäisen vuoden aikana - tuottaa laimennettuja osakkeita yhteensä 105 400 ja laimennettu EPS 2,75. Mutta neljäs vuosi, kun kaikki muut ovat samanarvoisia, edellä oleva 2.79 olisi oikea, koska olisimme jo päättäneet 40 000: n kuluttua. Muista, että tämä koskee vain pro forma laimennettua EPS: ää, jossa olemme laskentavaihtoehtoja numerossa. Päätelmä Laajentumisvaihtoehdot ovat vain parhaita pyrkimyksiä arvioida optiokustannuksia. Edustajat ovat oikeassa sanoessaan, että vaihtoehdot ovat kustannuksia, ja laskea jotain on parempi kuin laskea mitään. Mutta he eivät voi vaatia, että kustannusarviot ovat tarkkoja. Harkitse yhtiömme yllä. Entä jos varastosta koittaisi ensi vuonna 6 ja jäi siellä Sitten vaihtoehdot olisivat täysin arvottomia, ja kustannusarviomme osoittautuisivat huomattavasti liioitelluiksi, kun EPS-arvo olisi aliarvioitu. Toisaalta, jos varastosta odotettiin paremmin, EPS-numeromme olisivat liioiteltuja, koska kustannuksemme osoittautuisivät vähäisiksi. Jos saat mahdollisuuden ostaa osakkeita maksuksi palveluistasi, saatat saada tuloja, kun saat valinnan, kun käytät vaihtoehtoa tai kun hävität vaihtoehdon tai varastosi, kun olet käyttänyt vaihtoehtoa. Optio-oikeuksia on kahdenlaisia: Optio-oikeuksien nojalla annetut optiot tai kannustinjärjestelmä (ISO) - suunnitelma ovat lakisääteisiä optio-oikeuksia. Optio-oikeudet, joita ei myönnetä työntekijöiden osakehankintasuunnitelman tai ISO-suunnitelmaan eivät ole tilivelvollisia optio-oikeuksia. Katso julkaisu 525. Verotettava ja maksamaton tulo. auttaa sinua määrittämään, onko sinulla lakisääteinen vai ei-varattu optio. Lakisääteiset optio-oikeudet Jos työnantaja myöntää sinulle lakisääteisen optio-oikeuden, et yleensä sisällytä mitään summaa bruttotulokseensa, kun saat tai käytät vaihtoehtoa. Sinulla saattaa kuitenkin olla vaihtoehtoinen vähimmäisverotus, kun käytät ISO: tä. Lisätietoja on lomakkeessa 6251. Sinulla on verotettavaa tuloa tai vähennyskelvottomuutta, kun myydät ostamasi varaston, kun käytät vaihtoehtoa. Yleisesti tätä määrää pidätte myyntivoitona tai tappiona. Kuitenkin, jos et täytä erityisiä pitojakson vaatimuksia, sinun on käsiteltävä tuloja myynnistä tavanomaisina tuloina. Lisää nämä määrät, joita pidetään palkkana, varaston perustana määritettäessä kantatiedon saatavuutta tai tappiota. Katso julkaisusta 525 yksityiskohtaiset tiedot optio-oikeuksien tyypistä sekä säännöt siitä, milloin tulot raportoidaan ja miten tulot raportoidaan tuloverotarkoituksiin. Kannustinjärjestelmän optio - ISO: n käyttämisen jälkeen työnantajastasi tulee saada lomake 3921 (PDF), kannustuskannan käyttäminen osaston 422 (b) mukaisesti. Tässä lomakkeessa ilmoitetaan tärkeät päivämäärät ja arvot, joiden avulla määritetään oikea määrä pääomaa ja tavanomaisia tuloja (tarvittaessa). Työntekijöiden osakehankintasuunnitelma - Ensimmäisen henkilöstökertymäsuunnitelman mukaisen optio-oikeuden käyttämisen yhteydessä hankitun osakekannan tai luovutuksen jälkeen sinun on saatava työnantajallesi lomake 3922 (PDF), työntekijän osakekantaohjelmaan hankitun osakekannan siirto 423 (c) kohta. Tässä lomakkeessa ilmoitetaan tärkeät päivämäärät ja arvot, joiden avulla määritetään oikea määrä pääomaa ja tavanomaisia tuloja, jotka on ilmoitettava palautuksestasi. Tilattomat optio-oikeudet Jos työnantaja myöntää sinulle ei-toivottua optio-oikeutta, sisällytettävä tulo ja siihen sisällyttävä aika riippuvat siitä, voidaanko optioiden käypä markkina-arvo helposti määrittää. Helposti määritetty käypä markkina-arvo - Jos vaihtoehtoa vaihdetaan aktiivisesti vakiintuneilla markkinoilla, voit helposti määrittää optioiden oikeudenmukainen markkina-arvo. Katso julkaisu 525 muissa olosuhteissa, joissa voit helposti määrittää optio-oikeuden oikeudenmukaisen markkina-arvon ja säännöt, joiden perusteella määrität, milloin sinun pitäisi ilmoittaa tulot optioon, jolla on helposti määritettävissä oleva käypä markkina-arvo. Ei helposti määritettävissä oleva kohtuullinen markkina-arvo - Useimmilla tilastoimattomilla optioilla ei ole helposti määritettävissä olevaa markkina-arvoa. Vaihtoehtoisilla optioilla, joilla ei ole helposti määritettävissä olevaa käypää markkina-arvoa, ei ole verotettavaa tapahtumaa, kun optio myönnetään, mutta sinun on sisällytettävä tulokseen käypä arvo, joka on vähennetty suorituksen jälkeen, vähennettynä suorituksen yhteydessä. Sinulla on verotettava tulo tai vähennyskelvottomuus, kun myydät varastosi, jonka olet saanut käyttämällä optiota. Yleisesti tätä määrää pidätte myyntivoitona tai tappiona. Tarkempia tietoja ja raportointivaatimuksia on julkaisussa 525. Viimeisimmät tarkistetut tai päivitetyt sivut: 17. helmikuuta 2017 Osakeperusteisen korvauksen kirjaaminen (liikkeeseenlaskettu 1095) Tässä lauseessa laaditaan tilinpäätös - ja raportointistandardit osakepohjaisille palkitsemisjärjestelyille. Nämä suunnitelmat sisältävät kaikki järjestelyt, joilla työntekijät saavat osakeomistuksia tai muita työnantajan tai työnantajan oman pääoman ehtoisia instrumentteja, jotka aiheuttavat työntekijöille velkoja työnantajien osakekurssin perusteella. Esimerkkejä ovat osakehankintasuunnitelmat, optio-oikeudet, rajoitetut osakkeet ja osakepalkkiooikeudet. Tämä lausuma koskee myös liiketoimia, joissa yhteisö antaa oman pääoman ehtoisia instrumenttejaan hankkimaan tavaroita tai palveluita. Nämä liiketoimet on kirjattava saadun vastikkeen käypään arvoon tai liikkeeseen laskettujen oman pääoman ehtoisten instrumenttien käypään arvoon sen mukaan, kumpi niistä on luotettavasti mitattavissa. Työntekijöiden osakepalkkioiden palkitseminen Tässä tilinpäätöksessä määritellään työntekijöiden optio-oikeuksien tai vastaavien oman pääoman ehtoisten instrumenttien käypä arvoon perustuva laskentamenetelmä ja kannustetaan kaikkia yhteisöitä hyväksymään tämän kirjanpitotavan laskentamenetelmän kaikkiin työntekijöiden korvauskuluihin. Kuitenkin se myös sallii yksikön jatkaa näiden suunnitelmien korvauskustannusten mittaamista käyttäen APB: n lausunnon nro 25, kirjanpidollista työntekijälle annettua osakepalkkiojärjestelmää koskevaa sisäistä arvoa koskevaa laskentamenetelmää. Käypä arvoon perustuva menetelmä on parempi kuin lausunnossa 25 esitetty menetelmä, jonka tarkoituksena on perustella tilinpäätöksen laatimisperiaatteen muuttaminen APB: n lausunnon nro 20 kirjanpitomuutoksissa. Yksiköt, jotka haluavat säilyttää tilinpäätöksen laatimisessa 25, on esitettävä pro forma - tiedot nettotuloksesta ja, mikäli esitetään, osakekohtainen tulos ikään kuin tässä laskelmassa määriteltyä käypää arvoa laskennallista laskentamenetelmää olisi sovellettu. Käypään arvoon perustuvan menetelmän mukaisesti korvauskustannukset arvostetaan palkkion arvoon perustuen myöntämispäivänä ja ne kirjataan palvelukauden aikana, mikä tavallisesti on oikeuden syntymisajankohta. Hyödyntämiseen perustuvan menetelmän mukaan korvauskustannus on osakekohtaisen markkinahinnan ylijäämä myöntämispäivänä tai muussa mittauspäivänä kuin työntekijän on maksettava osakekannan hankkimiseksi. Suurin osa kiinteistä optio-ohjelmista - yleisin osakekannustussuunnitelma - ei ole luontainen arvo myöntämispäivänä, ja lausunnossa 25 ei ole tunnustettu korvauskustannuksia. Korvausmenot kirjataan muuntyyppisiin osakepohjaisiin palkitsemisjärjestelyihin lausunnon 25 mukaan, mukaan lukien suunnitelmat, joilla on vaihtelevia, yleensä suorituskykyisiä ominaisuuksia. Osakeomistuksen liikkeeseen laskemat palkkioerot Pörssinoteerattujen palkkioiden perusteella käypä arvo määritetään optio-hinnoittelumallilla, jossa otetaan huomioon osakepalkkio myöntämispäivänä, toteutushinta, optio-ohjelman odotettu vaikutus, volatiliteetti kohde-etuutena olevan osakekannan ja siihen odotettujen osinkojen sekä riskittömän koron optio-ohjelman odotetun keston ajan. Ei-julkisyhteisöillä on oikeus sulkea pois volatiliteettitekijä arvioitaessa niiden optio-oikeuksien arvoa, mikä johtaa vähimmäisarvon mittaamiseen. Myöntämispäivänä arvioitua optio-oikeutta ei ole oikaistu myöhemmin, jos kohde-etuuden kurssi tai sen volatiliteetti, vaihto-omaisuus, osingot tai riskittömät korot muuttuvat. Työntekijälle myönnettyä ei-hallussa olevan kannan (jota kutsutaan yleensä rajoitetuksi kannaksi) osuuden käypä arvo mitataan vapaan osakkeen markkinahinnalla myöntämispäivänä, ellei ole rajoitusta, kun työntekijällä on oikeutta siihen, jolloin kyseinen rajoitus otetaan huomioon käypään arvoon. Työntekijöiden osakehankintasuunnitelmat Työntekijöiden osakehankintasuunnitelma, jonka mukaan työntekijät voivat ostaa osakkeita alennuksella markkinahintaan, ei ole korvaavaa, jos se täyttää kolme edellytystä: a) alennus on suhteellisen pieni (5 prosenttia tai vähemmän täyttää tämän ehdon automaattisesti, vaikka joissakin tapauksissa suurempi alennus voi olla perusteltua myös ei-kompensoivana), b) olennaisesti kaikki kokopäiväiset työntekijät voivat osallistua tasapuolisesti, ja c) suunnitelmassa ei ole mitään vaihtoehtoisia ominaisuuksia, kuten työntekijän mahdollisuuden ostaa varastoa kiinteä alennus edullisemmasta markkinahinnasta myöntämispäivänä tai ostopäivänä. Osakepalkkio Palkit, jotka vaaditaan maksettavaksi käteisellä Palkkioihin perustuvilla palkkioilla on työnantajan velvollisuus maksaa työntekijä joko vaaditulla tai tiettynä päivänä palkkamäärästä, joka määräytyy työnantajan osakkeen hinnan noususta tietystä tasosta. Yhteisön on mitattava kyseisestä palkitsemisesta aiheutuvat kustannukset osakekurssin muutosten määrässä ajankohtina, jolloin muutokset tapahtuvat. Tämä lausuma edellyttää, että työnantajan tilinpäätöksessä on tietyt tiedot osakepohjaisista työsuhdejärjestelyistä riippumatta siitä, mihin tapaan heillä on tilinpäätös. Pro forma - määrät, jotka työnantajan on julkistettava, ja jotka jatkavat lausunnon 25 kirjanpitosäännösten soveltamista, heijastavat mahdollisten nettomääräisten korvauskustannusten ja niihin liittyvien kustannusten välistä erotusta, joka on määritetty tässä määritellyssä käypään arvoon perustuvassa menetelmässä. Tilinpäätös, mukaan lukien mahdolliset verovaikutukset, jotka olisi kirjattu tuloslaskelmaan, jos käypään arvoon perustuva menetelmä olisi käytetty. Tarvittavat pro forma - määrät eivät heijasta muita muutoksia raportoituun nettotulokseen tai, jos esitetään, osakekohtainen tulos. Voimassa oleva päivämäärä ja siirtyminen Tämän tilinpäätöksen kirjanpitovaatimukset ovat voimassa liiketoimista, jotka on tehty 15.12.1995 alkavilla tilikausilla, mutta ne voidaan antaa liikkeeseenlaskun yhteydessä. Tämän tilinpäätöksen julkistamisvaatimukset ovat voimassa 15.12.1995 jälkeen alkavien verovuosien tilinpäätöksessä tai aiemmalle tilikaudelle, jolle tämä lausuma on alun perin hyväksytty korvauskulujen kirjaamiseksi. Pro forma - tiedot, joita vaaditaan yksiköille, jotka haluavat jatkossakin arvioida korvauskustannuksia lausunnossa 25, on sisällytettävä kaikkien 15.12.1994 jälkeen alkavien verovuosien myöntämien palkkioiden vaikutukset. Pro forma - tiedotukset joulukuun lopusta alkaneen ensimmäisen tilivuoden aikana myönnetyistä palkinnoista 15, 1994, ei tarvitse sisällyttää kyseisen tilikauden tilinpäätökseen, vaan se olisi esitettävä myöhemmin, kun kyseisen tilikauden tilinpäätös esitetään vertailutarkoituksessa tilinpäätökseen myöhempää tilikautta varten. REFERENSSIN KIRJANPITOJÄRJESTELMÄT 8220Underwater8221 Optio-oikeudet Monet yritykset, jotka ovat perinteisesti vedonneet optio-oikeuksiin houkutellakseen, säilyttävät ja kannustavat työntekijöitä, etsivät nyt itsekseen, miten 8220underwater2182-optio-oikeuksilla (eli optio-oikeuksilla, joiden toteutushinta ylittää kohde-etuuden käypän markkina-arvon) . Useat tällaiset yhtiöt harkitsevat optio-oikeuksiensa käyttöä 8220-yrityskaupalla keinona saada optio-oikeutensa arvokkaammaksi työntekijöille. Perinteisesti uudelleenhinnoittelu yksinkertaisesti merkitsi olemassa olevien optio-oikeuksien peruuttamista ja uusien optio-oikeuksien antamista hintaan, joka vastaa nykyistä kohde-etuuden nykyistä käypää markkina-arvoa, mutta vuosien ajan on kehitetty vaihtoehtoisia lähestymistapoja perinteiseen uudelleenhinnoitteluun, jotta vältettäisiin epäsuotuisa kirjanpitokäsittely, joka nyt liittyy yksinkertainen uudelleenhinnoittelu. Suosittelemme asiakkaillemme, että uudelleenhinnoittelu ei ole yksinkertainen prosessi ja että heidän olisi harkittava huolellisesti seuraavia kolmea näkökulmaa, jotka liittyvät uudelleenhinnoitteluun 8211: n hallinnointi-, verotus - ja kirjanpitoperiaatteisiin. Selvitys hallintoon liittyvistä asioista Päätös optio-oikeuden uudelleenhinnoittelusta on hallintoneuvoston kysymys, jota hallitus harkitsee ja hyväksyy. Yleisesti ottaen yhtiön hallituksella on valtuudet vaihtaa optio-oikeuksia, vaikka olisi harkittava jonkin verran sitä, onko tämä asianmukainen käytös hallintoneuvoston 8217: n liiketoiminnassa. Yrityksen tulee olla tarkkaavaisesti ilmeisen osakkeenomistajan huoli siitä, että johto ja työntekijät (jotka saattavat ilmetä selkeästi vastuusta juuri käsitellystä ongelmasta) ovat jossain määrin kokonaisia, toisin kuin osakkeenomistajat, joille jätetään vedenalainen varasto. Myös yhtiön optio-ohjelmaa on tarkistettava, jotta se ei estä optio-oikeuksien uudelleenhinnoittelua. Muita kysymyksiä, jotka olisi otettava huomioon, ovat uusien optio-oikeuksien ehdot, mukaan lukien korvaavan osakkeen määrä ja jatketaanko nykyistä oikeuden syntymisjaksoa tai esitettävä uudelle arvostetuille optioille uusi ansaintajakso. Verokysymykset painavat voimakkaasti uudelleenhinnoittelupäätöksissä, jos uudelleenarvostamattomat optio-oikeudet ovat sisäisen tulonjohdon 422 §: n mukaisia kannustinjärjestelyjä (tai 8220ISOs8221). Uuden optio-oikeuksien myöntämisen edellytyksenä olevan suotuisan ISO-verokohtelun säilyttämiseksi on myönnettävä uudet optio-oikeudet kohde-etuutena olevan käypään arvoon. Yksityisen omistuksessa olevan yrityksen nykyisen oikeudenmukaisen markkina-arvon arviointi edellyttää, että hallitus asettaa uuden arvon yhteisyritykselle. Kirjanpidon vaikutukset ovat tyypillisesti uusintahinnoitteluvaihtoehtojen vaikeimpia. Nykyisissä tilinpäätösstandardilautakunnan (tai 8220FASB8221) sääntöissä tyypillinen työntekijän optio-apuraha ei vaikuta yhtiön tuloslaskelmaan.8 Tällainen tapaus on esimerkiksi silloin, kun optio myönnetään työntekijälle, joka on tunnetun ja kiinteän numeron alainen osakkeista ja käypään markkina-arvoon. Tällöin mahdolliset tuloslaskelman vaikutukset liittyvät yksinomaan optio-oikeuksien 8220 tavoitearvoon 8221, joka määräytyy perustuen kohde-etuuden käyvän markkina-arvon ja toteutushinnan (meidän tapauksessa nollan) välillä. Sitä vastoin kun optio arvostetaan uudelleen, optio-oikeuden kiinteä luonne ei ole enää olemassa, koska vaihtoehdon8217 elinkaaren aikana toteutushinta on muuttunut. Tämä aiheuttaa sen, että vaihtoehtoa käsitellään niin kutsuttujen 8220variable8221 kirjanpitosääntöjen mukaisesti. Nämä säännöt edellyttävät optio-oikeuden käyvän arvon ja optiolainan käyvän markkina-arvon välisen erotuksen jatkuvaa uudelleenmittausta, mikä johtaa yhtiön jatkuvan epävarmuuden vaikutukseen yhtiön tuloslaskelmaan. Tästä syystä useimmat yritykset eivät enää kanna perinteisiä optio-oikeuksia. Vaihtoehtoiset uusintatavat Viimeisen vuoden aikana useat asiakkaamme ovat tarkastelleet vedenarvopapereidensa uudelleenhinnoittelua ja olemme osallistuneet vähintään kolmeen uudelleenhinnoittelumenetelmään, jotka pyrkivät välttämään edellisessä kappaleessa kuvattuja kirjanpitokysymyksiä. Yksi lähestymistapa kutsutaan 8220six-kuukaudeksi ja yhden vuorokauden vaihtoehdoksi8221. FASB: n sääntöjen mukaan olemassa olevan optio-oikeuden peruuttaminen ja uuden optio-oikeuden myöntäminen eivät ole olennaisilta osiltaan 8220-yrityksiä, 8221 ja siten välttävät muuttuvan kirjanpitokäsittelyn, jos peruutus ja uudelleenhinnoittelu ovat yli kuuden kuukauden välein erossa. Tämä otetaan käyttöön poistamalla vedenalainen optio-oikeus ja tarjoamalla työntekijälle korvaavan vaihtoehdon, kuusi kuukautta ja yhden päivän kuluttua, jolloin toteutushinta on yhtä suuri kuin kohde-etuuden nykyinen markkina-arvo, riippumatta siitä, mikä on tällä hetkellä. Toista lähestymistapaa kutsutaan 8220 rajoitetuksi osakevaihdoksi swap8221. Tämän lähestymistavan nojalla yhtiö peruuttaa vedenalaiset optio-oikeudet ja korvaa ne kokonaan rajoitetulla osakepalkinnolla. Kolmas lähestymistapa, jota olemme nähneet asiakkaiden mielestä, kutsutaan 8220: ksi. Tämän lähestymistavan nojalla yhtiö myöntää ylimääräisiä optio-oikeuksia alhaisemmilla vedenalaiset optioilla alhaisemmilla osakekursseilla peruuttamatta vanhoja vedenalaisia vaihtoehtoja. Jokainen näistä lähestymistavoista tulisi välttää muuttuva kirjanpitokäsittely. Jokainen näistä lähestymistavoista ei kuitenkaan ole ilman omaa erillistä huolenaiheitaan, ja sitä olisi tarkasteltava uudelleen ottaen huomioon erityistilanteen tosiasiat ja olosuhteet. Esimerkiksi kun harkitaan kuuden ja yhden päivän vaihtotoimintaa, työntekijälle on riski siitä, että oikeudenmukainen markkina-arvo nousee takaisinmaksupäivänä tai kun harkitaan rajoitetun osakepalkkion harkitsemista, yrityksen on harkittava, onko työntekijöillä käteisvaroja käytettävissään maksaa varastosta palkinnon aikaan. Lisäksi yritys harkitsee mahdollisen perusteettoman laimentamisen olemassa olevia osakkeenomistajia harkittaessa maksetun avustuksen. Optio-oikeuksien uudelleenjärjestelyä ei saa tehdä kevyesti. Yrityksen optio-oikeuksien uudelleenhinnoittelua käsittelevän yrityksen olisi kuultava oikeudellisia ja kirjanpidon neuvonantajiaan pohtimaan kaikkia seurauksia, koska uudelleenhinnoittelu merkitsee useita toisinaan ristiriitaisia sääntöjä. Tällainen uudelleenhinnoittelu on usein välttämättömiä, kun otetaan huomioon työntekijöiden säilyttäminen ja kannustaminen. Alaviitteet: 1 Tämä sääntö on ollut melko johdonmukainen hyökkäys viimeisten vuosien aikana ja useita aloitteita on käynnissä ehdottaa korvaavia muotoiluja, jotka johtaisivat kaikkien optio-oikeuksien välittömään kustannuksiin, jotka perustuvat eräisiin käypään arvoon. Ei vielä kommentteja. Jätä kommentit
No comments:
Post a Comment